بازی های بلاکچینی – عناصر مهم در موفقیت یک بازی
اگر قصد دارید به دنبال بازی های بلاکچینی بزرگ بعدی باشید، با جستجو در گوگل شروع کنید، هیچ کمبودی در بازیهای رمزنگاری وجود ندارد و بازیهای جدید هر روزه در حال ظهور هستند. آشنایی با این بخش از بازار نیازمند به زمان و تلاش است، در نتیجه بهتر است تا توجه خود را بر انواع بازیهایی که به آنها علاقه داریم متمرکز کرده و در آن زمینه به تبهر مورد نیاز دست یابیم.
بهترین منبع برای شناسایی بازیهای خوب در حال حاضر توییتر و بعد از آن وبسایتها و انجمنهای بازی، NFT و بلاکچین هستند. این در حالی است که شناخت پروژههای خوب در این حجم عظیم از اطلاعات نیازمند به هزینه زمانی و کسب تجربه زیاد است. اگرچه که شناخت یک پروژه خوب همیشه نیازمند به تحقیق فراوان است اما در این مقاله قصد داریم تا عناصر مهم برای شناخت بهتر پروژه های بازی بر روی بلاکچین را معرفی کرده تا بتوانیم از این پس صرف هزینههایی اینچنین را اندکی کاهش دهیم.
ماهیت اعتیادآور بازی
بازی باید اعتیادآور باشد. گیمرها با این جنبه از گیم پلی بسیار آشنا هستند. تعیین ماهیت اعتیادآور یک بازی بیشتر کیفی است تا کمی، و در اینجاست که تجربه یک گیمر مطرح میشود. بنابراین اگر احساس میکنید که دوست دارید برای انجام بازی زودتر به خانه بازگشته و یا حتی در محل کار و پشت فرمان هم بازی کنید، بازی درستی را انتخاب کردهاید.
حلقه گیم پلی به خوبی تعریف شده
حلقه گیم پلی یک اصطلاح در طراحی بازی است که برای توصیف فعالیتهای تکراری که یک بازیکن در حین انجام یک بازی انجام میدهد، استفاده میشود. حلقه گیم پلی دقیقا شامل هر کاری است که بازیکن در حین بازی انجام میدهد. یک حلقه اصلی خوب باید بتواند بازیکن را در حالت جریان و پویایی بازی قرار دهد. بازیکن باید به طور کامل درگیر بازی باشد، هیچ چیز نباید توجه و تمرکز بازیکن را از ماموریت در حال انجام منحرف کند. در عین حال، بازیکن باید در حالی که در این حالت جریان است به چالش کشیده شود. اگرچه که اگر شما یک گیمر هستید، کاملا از این جنبه از گیم پلی آگاه بوده و آن را به خوبی لمس کردهاید.
محدوده گیم پلی ساده
دامنه گیم پلی بازی در کل آن است. این محدوده تعداد ساعتهای گیم پلی، کیفیت گرافیک، تعداد بازیکنان پشتیبانیشده، تعداد سطوح، کیفیت هوش مصنوعی (در صورت وجود) و سایر جنبههایی که قبل از ایجاد بازی کاملا در نظر گرفته شدهاند را شامل میشود. از آنجایی که احتمالا محبوبترین بازیها بر روی یک دستگاه تلفن همراه اجرا میشوند و گیمرهای اصلی اغلب نوجوانان خواهند بود، دامنه گیمپلی باید ساده و دقیق باشد.
بازخورد بازیکنان
بازخورد بازیکن یکی از اجزای ضروری گیم پلی است، امکان بازخورد در بازی توانایی بازیکن برای مشارکت در توسعه بازی را نشان میدهد. تولید محتوای درون بازی از طریق توسعه NFTها نمونهای از بازخورد بازیکنان است. هرچه توانایی بازیکنان برای مشارکت در توسعه بازی بیشتر باشد، به طور کلی برای موفقیت بازی بهتر است.
اکوسیستم بازی
هم در داخل و هم در خارج از بازی، جوامع، وبسایتها و سایر مؤلفهها وجود دارند که به پشتیبانی از بازیکنان و گیمپلی کمک میکنند، مجموع تمام اینها اکوسیستم بازی را میسازند. در نتیجه اکوسیستم بازی یک عنصر مهم برای موفقیت آن به شمار میآید. شاید حتی مهمترین عنصر باشد، اگرچه که بدون در نظر گرفتن عناصر دیگر و به تنهایی گزینه قابل توجهی به حساب نمیآید.
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
مقاله خوبی بود خسته نباشید
یک نمونه بازی که اون رو بررسی کردم از لحاظ فاندامنتال و گیم پلی جذاب و اعتیاد آورش Thetan Arena هست، این فاکتورهایی که گفتین میتونه شاملش باشه